Informujemy, że zgodnie z Uchwałą nr XXXVII/978/2017 Rady Miasta Gdańska z dnia 30 marca 2017 roku w sprawie dostosowania sieci szkół podstawowych i gimnazjów do nowego ustroju szkolnego Gimnazjum nr 21 od 1 września wejdzie w skład Ogólnokształcących Szkół Sportowych

W naszym Zespole każdy jest ważny!

Gimnazjum nr 21
im. Dziedzictwa Pontyfikatu
Jana Pawła II w Gdańsku
Start Kontakt Galerie Aktualności szkola w katalogu Gwiazdor

Dobre słowo dla Ciebie:

Zdrowe ciało i umysł

 

1. Ćwiczenie na zewnętrzną partię ud.

Połóż się wygodnie na prawym boku i ugnij prawą nogę w kolanie (niech leży na ziemi). Lewą nogę spokojnym ruchem unoś do góry i opuszczaj w dół (tzw. półnożyce).

Ćwiczenie powtórz 20 razy na dwie nogi.

2. Ćwiczenie na wewnętrzna partię ud .

Połóż się na boku, zegnij lewą nogę i oprzyj z przodu. Prawą  wyprostuj i niezbyt szybkim ruchem unoś do góry i opuszczaj na dół . (nie musisz kłaść jej na podłodze).

Powtórz je 10 razy na dwie nogi .

3. Ćwiczenie na chude łydki .

Wystarczy 5 minut skakać na skakance ! Lub jeśli chcesz aby miały wyjątkowo ładny kształt najlepszym ćwiczeniem dla Ciebie będą tzw. wspięcia. Wspinaj się wysoko na palce i powracaj do pozycji wyjściowej . Ćwiczenie wykonuj na obu nogach jednocześnie lub na zmianę. Aby ulepszyć efekty stań na lewej nodze a prawą nogę zegnij i obróć w prawo, następnie stopą złap łydkę i wspinaj się na palce i powracaj do pozycji wyjściowej.

Zrób minimum 20 wspięć w 2 setach.

4. Ćwiczenie na tzw. Apetyczne kolana.

Zrób 30 płytkich przysiadów.

Przysiad kończ na 1/3 wysokości zwykłego przysiadu. Pamiętaj, że partie ud pracują  najlepiej gdy noga jest PRAWIE wyprostowana.

5.Ćwiczenie na tzw. Wysokie obcasy.

Stań  przednimi częściami stóp na schodku i opuszczaj pięty (raz jedną, raz drugą) do dołu . Zrób co najmniej 20 naprzemiennych ruchów w 3 setach .

Po wykonanych ćwiczeniach zjedz jogurt, twaróg, chude mięso i ryby, jaja, soja, warzywa strączkowe, aby uzupełnić białko . W ilości od 10-20 g.

Nigdy nie jedz później niż 2 godziny przed treningiem.

Nigdy nie ćwicz na czczo. I pamiętaj o rozgrzewce, o której napiszę więcej w kolejnym artykule, zapraszam !

Dla tych, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę na temat aktywności, zdrowego odżywiania itd. zapraszamy na stronę https://pl-pl.facebook.com/chodakowskaewa

 

Aleksandra Owczarek.

 

Używamy plików cookies Ta witryna korzysta z plików cookies w celu realizacji usług .
Korzystanie z niniejszej witryny internetowej bez zmiany ustawień jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików Cookies. Zrozumiałem i akceptuję.
42 0.13195586204529